Saturday, September 6, 2008

Menu berbuka 6 Ramadhan

Nasi goreng....fish fillet dan hash brown.
Nasi goreng tu ala2 nasi goreng cina, letak mushroom, udang, saleri dan capcicum. Hash brown tu yg frozen punya....
Fish fillet tu diperap dengan pepper,minyak zaitun dan lemon serta garam. Kemudian disalut dgn serbuk roti dan goreng dgn minyak yg sedikit.



Hati dan pedal ayam digoreng dgn serbuk ketumbar dan jintan serta kicap.


Puding sago


Apam warna warni

11 comments:

salwanie said...

salam kak suzi....
hurm,
sedapnyer Hati dan pedal ayam digoreng dgn serbuk ketumbar dan jintan serta kicap....mmg fav wanie tue..tapi ari nie x sihat,so x berselera lah sgt

Tirana said...

Hari-hari masuk blog suzi ni sbb nampak makanan..hehehe..hari-hari terliur depan computer ni..cubaan betul la..tapi kalau masuk sebelah malam kurang sikit la sebab boleh makan.. Kalau sebelah siang..aduiii..tak tahan..

Tie said...

Masakan yang ringkas tapi menyelerakan...tentu anak2 suka..

ain said...

salam suzi...

rajin sungguh dia...untung le suami dan anak2...

bozzobattousai said...

sedapnya nasik goreng tuh...
kat oversea ada bazar ramadhan tak?

Shais said...

salam suzi,

tak tahu nak cakap.....semuanya sedap.

puding sago tu rasa macam nak buat jer.....tapi bila la agaknya boleh buat.....

Suzi said...

salam

Wanie...akak doakan moga cepat sembuh..
-----------------------
tirana,
terliur saje takpa,jgn sampai berbuka pulak...saya tak nak tangungjawab hehehe

---------------------------
kak tie...
ada anak kecil memang kalau blh masak nak seringkasnya...

Suzi said...

salam,
bozzobattousai...
nasi goreng simple je...
kat sini takde pasr ramadhan...suasana ramadhan pun tak terasa sgt
---------------------------

kak ain,
terima kasih...hehehe

Suzi said...

salam shais,
cuba jgn tak cuba...

faisol said...

terima kasih sharing info/ilmunya...

mengapa kita masih didera malas beribadah, baik mahdhah maupun ghayru mahdhah...? untuk itu saya membuat tulisan tentang
"Mengapa Pahala Tidak Berbentuk Harta Saja, Ya?"

silakan berkunjung ke:

http://achmadfaisol.blogspot.com/2008/08/mengapa-pahala-tidak-berbentuk-harta.html

semoga Allah menyatukan dan melembutkan hati semua umat Islam, amin...

salam,
achmad faisol
http://achmadfaisol.blogspot.com/

Deliah's Deli said...

salam.saya menyelongkar dapur suzi sepanjang ramadan dan raya tahun lalu.jgn marah!nak cari idea masak berbuka nanti :)