Sunday, January 4, 2009

Sweet cherries utk semua... :)

Pagi semalam pergi petik cherry dgn 2 lagi kawan n famili masing2 kat STELLA CREEK CHERRY ORCHARD...sedap...manis...so, cherries kat atas tu utk korang semua (nak juga sharing dgn korang semua)...bayang2lah dapat petik n makan ye..hihihihi....Ambil jgn tak ambil...rezeki jgn ditolak... :).




Setelah melalui jalan yg berliku2 (pening pun dah ada)...naik bukit akhirnya sampai tempat dituju. Mula2 kami kena ambil bakul dan diberi kalimat sikit. Dia ajar cara yg betul nak petik cerry dan beberapa peraturan yg kita kena ikut. Antaranya jgn masuk kat mulut(makan) byk sangat...nak rasa 1 @ 2 bolehlah coz utk masuk tu takde bayaran...kita cuma bayar bila nak bawa balik je....anak2 kena jaga sikit takut tersalah petik....


Selepas tu blh mula petik....petik jgn tak petik abg...


Eh! Isa buat apa tu??...


Siap boleh bercanda kat atas rumput lagi si Isa ni...


Dah puas petik...pi timbang. $9 perkilo...


Ini kami punya..2 kilo lebih...satu plastik utk makan kat kereta...satu utk bawa balik...


Lepasa petik cherry kami ke Hahndorf....sebuah pekan 'Jerman' lama yg cantik...Parking kereta dekat dgn park kat situ dan lunch...Masing2 bawa bekal so, mcm2 ada...ayam goreng ala KFC dr Ayu...Nasi Lemak dng sambal yg best dr Najwa...dan saya bawa bihun goreng...dan mcm2 lagi....dah kenyang kami jalan2 kat pekan kecil tu....


antara pemandangannya....


kedai barang kulit...


barang cenderahati....


sambil makan-minum2 blh dengar org ni main lagu....


Hari panas...budak2 apa lagi minta aiskrimlah...so dah penat jalan2 rehat kejap sambil makan aiskrim....Lepas tu kami bertolak balik.....Terima kasih buat Najwa n hubbynya yg susah payah plan jln2 ni...Lagi 2 minggu Najwa n anak2nya dah nak balik M'sia...ku kan merindui mu...cheewaaah!...hihihi




* korang mesti tahu apa yg sedang berlaku kat saudara Islam kita kat Palestine sekarang. Tak dapat dibayangkan kalaulah kita yg mengalaminya.....jom kita sama2 doa lagi dan lagi utk mereka....

16 comments:

Sasha said...

uhuk..uhuk..... jelesnye kat Suzi!! happy dpt jalan2... Waaa!!! sha pun tringin nak jadi mcm Suzi...

kakchik said...

aaaaa.... ni'matnya kalau dapat makan tu... dah merah, mengiurkan sungguh.
hai kita ni memnag murah rezeki, teman kita kat 'sana' tu nak makan roti sekeping pun susah.
kakchik berterima kasih kat suzi, bagi kakchik ni'mat buah ceri yg mekar ni w/pun dlm gambar je...
telan air liur je

Tie said...

Cemburu kat Isa...seronok dapat baring2 tanpa ada apa2 perlu difikirkan...

bozzobattousai said...

bestnyer dapat petik ceri...bozzo petik jambu pon tak pernah...

azza_irah said...

ala besnya...teringin lak rs nak petik buah camtu.,..capai ngn tangan je kan..bila la nak dpt peluang sebegitu..

^aNgRiAni^ said...

alahai kak...bestnya
meriah laaa kaler ceri tu...geram nengok

ya kak..memang durjana Israel..kaum yang takkan di terima bumi!

kakchik said...

lupa nak cakap tadi, si isa tu comel sungguh masa dok bercanda tu, hehehe.

p/s buah ceri dah sampai kat rumah KeluargakuSayang ni.

ain said...

alahai suzi...bestnya dpt petik cherry kat pokok.Seronoknyaaaa!!!!!

Mari lah kita sama2 mendoakan agar bumi palestine selamat..

Shais said...

dah macam boleh rasa dari sini...hihihi.

Suzi said...

salam...

sasha...
jujurnya nak ckp kami sefamili memang rasa seronok dpt duk Adelaide ni...tenang je hidup hihihi...
cepat2 mohon sasha n moga berjaya...

kak chik..
memang sedap..manis buahnya...lagi best sbb kita yg petik hihihi...
tulah kesian sungguh mereka si sana...takleh nak byg mcmana keadaan mereka sekarang... :(

kak tie...
kak tie tengah susah hati ye..hidup kat dunia ni memang sentiasa diuji...moga kak tie tabah ye...
takpe nanti kita kat alam kekal nanti takde masalah mcm ni...semuanya seronok je..insyaAllah...

bozzo...
aik! petik jambu pun tak pernah...kalau tak pernah petik durian tu percayalah...hihihi...

Suzi said...

azza...
nanti kalau sepupu azza dah kat sini blhlah dtg ziarah dia....tak jauh sgt pun hihihi....

angriani...
tulah merahnya mengancam...bentuk hati lak tu....

kak chik....
alhamdulillah dah selamat sampai cherry tu hihihi...

kak ain..
jom sama2 kita doa lagi dan lagi....

shais..
hihihi...

azreen said...

wah bestnye dapat makan aiskrim time2 panas ni kan.....rasa cam nak pi carik aiskrim pulakkk....hehehehe

Lelaki dan Bunga said...

hehehe... best plak tido atas rumput tu

Nazra said...

chantek nya buah tu. mcm xsnggup nk mkn ja +_+

Mummy HS said...

salam kenal suzi,
wah..menariknya petik buah ceri ni. mmg kalau suami bw balik ceri dr sana, terpaksa nyorok dari anak. kalau tak,kejap je dah habis. ye la, bukan selalu kan. tp mmg sedap!

ye betul, apa lg yg kita mampu buat. hanya doa agar Allah dpt memberi kekuatan dan pertolongan dalam apa cara skalipun. kuasa Allah melebihi segalanya.

Suzi said...

salam...
lelaki n bunga,
betul tu...tapi jgn naik miang dah...

nazra...
beli mahal...kena mkn hihihi..

mummy hs..
betul tu...
amin...