Monday, March 30, 2009

Fudge Brownies

Buat semalam utk jamu adik2 undergrade yg abg ajak makan t/hari. Resepi ambil dar FP Mamafami...copy-paste je...tq Mamafami coz berkongsi resepi...


FUDGE BROWNIES

Sumber : Recipes of Chocolate Delights via Mak Lang
via Mama fami

1 cawan mentega ~ dicairkan
1 cawan serbuk koko
2 cawan gula
1 1/2 sudu teh esen vanilla
4 biji telur
1 1/3 cawan tepung
1 sudu teh serbuk penaik
1/2 sudu teh garam
1 cawan kekacang atau cip coklat - saya letak walnut

Kaedah penyediaan :

1. Gaul sebati serbuk koko dan mentega yang telah dicairkan.
2. Masukkan gula, esen vanilla dan telur. Kacau sebati.
3. Masukkan tepung, serbuk penaik, garam dan kekacang atau cip coklat.
4. Tuangkan bancuhan ke dalam loyang 9 x 13 in yang telah digriskan terlebih dahulu.
5. Bakar selama 40 minit di dalam ketuhar yang telah dipanaskan terlebih dahulu pada 180 C.




15 comments:

Tie said...

Sedap..sedap...!!

[-suziey-] said...

waaa ade mkn2;)
adeiiii terliur la tgk brownies akk ni..dhla lpo ni..huhu..

zureen @ mama said...

Brownies plak..nyum3 sedapnya..

ratna said...

ni yg buat tertelan air liur ni..

Rafizah Nordin said...

sedapnye....
klu dah antu cekelet tu nampak ape saje yg berasaskan cekelet mesti terliur....

kakchik said...

salam suzi.

bestnya kalau dapat merasa fudge brownies suzi ni.
dah la pagi ni belum merasa makanan berat ni.

ain said...

sedapnya su....kena try ni nanti.

aliadijamina said...

wahhhh......ni yang tak tahan nih...
warnanya yang begitu coklat...
uuuwaaaaaaaa nak jugakkkkkkkkkkkkkkk

QiStinA's said...

fulllala...terliur tgk fudge brownies tu...he..he

ima said...

alahai suzi sedapnye....tak pernah lagi buat brownies ni...tengok resepi cam senang je...

Mak Su said...

huiiyoooo. bikin lapar :D

Suzi said...

kak tie,
sedaaaaaap.

suziey,
terliur tu ambil jelah jgn malu2 hihihi...

zureen,
yummmy....

ratna,
diet ke??

fiza,
betul tu....bukan budak je...mak2 n bapak2 budak pun sama.

kak chik,
semoga semua urusan kak chik di Perak tu dipermudahkan Allah SWT

kak ain,
try..jgn tak try. akak dah makin rajin masak2 sekarang hihihi.

alia,
ambillah jgn malu2....

Suzi said...

moi,
ambil je....

ima,
rasanya senang je ...trylah.

mak su,
blm makan lagi ke??..ambillah nak....hihihi

Sasha said...

hah!! bole try ni...

azreen said...

sya pun suka buat brownies ni...sedap.....