Tuesday, January 20, 2009

Nasi Impit dan Soto ayam...

Menu semalam...masak macam biasa je cuma kali ni guna perencah sup soto Mak Siti..sedap rupanya. Ni first time guna...Najwa yg dah balik M'sia tu tinggalkan hari tu...

Nilah rempahnya...hihihi...

19 comments:

akakerin said...

Buat soto pulak...rajinnya suzi!

Sasha said...

nak kena cari ni... Perencah sup Mak Siti... kalau ada gmbar tunjuk sikit cmne rupa... sha suka masak sup... sebab mudah & sedap.

Intan Rosnitta said...

Perencah Mak Siti? Siti Nurhaliza ke? Hihi.

Suzi ni masak apa pun mesti sedap punya!

:)

ain said...

akak pun guna rempah soto mak siti. macam lbh sedap..selalu guna adabi je.

hari ni akak terajin buat ns beryani..hihihi

Mummy HS said...

sedap juga mak siti... dah makin byk rempah2 dia ada.. rempah sup, rendang, etc

selalu beli kat tesco sebelum ni. tp kadang nampak ada juga kat kedai runcit. ada 1 lg rempah yg sedap tp kena beku kan,x ingat nama pulak.

dulu tak reti nak makan soto, sejak kawin kenala belajar- fav suami tu..hehe

QiStinA's said...

salam suzi, dah lama tak buat soto.. terliur tgk soto suzi... esp bergedil tu..he..he

naz ilyn said...

salam...

alahai... sedapnya bergedil tu... yummm

azreen said...

wah mesti sedapkan gune rempah tuh....

mutakalim said...

Assalamualaikum.. ishh saya duk malaysia pun tak pernah nampak perencah nih.. malu sungguh.. nak kena cari.. nak try pekena.. tq k suzi coz tunjuk kat sini..

dina said...

perencah sup mak siti ni memang best, saya suka buat sup tulang guna perencah ini... kadangkala guna adabi

Suzi said...

salam..

akaerin...
sebenarnya saya nak cuba rempah mak siti tu..sedap rupanya...

sasha...
gambar kat bwh tu....

intan...
apa pulak siti norhaliza...nanti marah datuk k jatuh standardlah jual rempah hihihi...

kak ain...
amboi makin rajin masak sekarang ye...bagus2...

Suzi said...

hana...
itulah isteri yg baik masak apa yg suami suka hihihi...

moi...
buatlah nanti...sana winter kan wah lagi sedap mkn mknan berkuah...panas2....

naz...
anak2 saya makan mcm tu je bergedil tu

Suzi said...

azreen...
tu ah sedap rupanya....

izat...
saya pun baru tahu...sekarang dah glamer rempah jenis ni diaorg ckp ...

dina...
dulu2 akak guna perencah adabi je...kat sini lak maincampak je apa yg ada...sekarang dah tahu rempah ni sedap blh pakai yg ni lak....

ateh... said...

akk suzi ni memang suke memasak ke hek??bnyk betul makanan..klu mcm ni makin kembang la anak2 n laki akk

Shais said...

perencah mak siti ni mmg susah nak cari kat supermarket, mungkin kat kedai kecil2 ada kut.

Suzi said...

ateh...
dulu akak tak berapa minat pun masak2 ni...bila dtg adelaide ni terpaksa masak...jadi minta lak sekarang...itu kisahnya... :)

shais...
ye ke?...blm betul2 glamer lagi kot...

Mummy HS said...

rempah mak siti ni dari johor. setakat yg saya pergi kat tesco shah alam dan kajang byk. kedai runcit ada beberapa pilihan je.

Zureen said...

Rempah mak siti kat mydin pun zureen ada jumpa semalam..

yan_gemas said...

boleh tak bagi resepi