Tuesday, January 27, 2009

Persekolahan bermula....

Setelah 6 minggu bercuti, maka hari ni bermulalah sesi persekolahan utk thn 2009. Iman dah year 3 dan pindah sekolah baru...sama sekolah dgn Ismail coz dah tamat dia punya N.A.P (program utk student yg baru dtg sini yg English bukan bahasa pertama). Ismail pula start kelas Pre School (budak 5 thn) ...tak perlu ke melalui program tu coz dia dah start kindy kat sini dan Englishnya dah OK. Sumaiyyah pula masih kat kindy utk 2 kali seminggu...Harap semua nya berjalan lancar hari ni...

Cuaca pula mulai hari ni teramatlah panasnya...max 41 C utk hari ni hingga Khamis. Panas tu...angin pun panas, tak keluar rumahlah. Budak2 kat sekolah pun sure terperap kat dalam kelas je...cikgu mesti tak bagi keluar punya. Bahaya....byk kes kanser kulit kat sini...pernah ada budak melepuh kulitnya akibat terdedah lama sangat kat terik matahari....

Kami sekarang tengah cari rumah sewa baru....hari ni ada 3 buah rumah utk ditengok. Harap kami dapat rumah yg dekat dengan sekolah dan masjid serta secepat mungkin...doakan kami ye....



17 comments:

Tirana said...

Panas tu...kat sana pulak panasnya kering tak macam di sini.Orang yang tak tahan..mesti menggelupas kulit. Saya dulu pecah bibir.. Kalau suhu meningkat, sekolah ditutup. Tu yang best..hehehe..

p/s mudah-mudahan Suzi dapat rumah yang dicari secepat mungkin.

azreen said...

mmg panas kan.....adoh hai....

smga urusan suzi utk mendapatkan rmh tu akan selesai dengan secepat mungkin ek.... :-)

Tie said...

Wah...panasnya..lebih panas dari kat ganu ni, ekk.

Kena banyak minum air tu...bahaya laa..

Harap2 Suzi dapat rumah secepat mungkin... susah juga dok kat Australia, ekk....lain betul caranya..

mummyalyssa said...

pns btol ye cuaca kt sana..syukur kt cni musim ujan skrg..harap2 dptla suzi skuarge umah cpt ye..

bozzobattousai said...

kat sini pon panas gak kak...dah lama tak ujan...

Zureen said...

Semoga apa yg kak suzi harapkan dimakbulkan Allah..Amin..

Shais said...

kat Kl nie pun tengah panas terik.

suzi...kena jaga budak-budak tu jangan terdedah sangat dgn cuaca panas.

ain said...

Panasnya cuaca kat sana. Tapi kat sini pun panas gak. Kat tpt akak ni nk kat sebln x ujan.

p/s..Semoga suzi dapat rumah seperti yang suzi dan suami inginkan. Insyaallah.

Suzi said...

salam semua..hari ni mcm diramal..cuaca amat panas 41 C...huhuhu..aircond sepanjang masa.
hubby sorang je gi tengok rumah tadi sbb cuaca panas,kesian kat anak2 kalau saya ikut...3 yg ditengok satu je yg berkenan dan isi borang..tunggu akhir minggu ni baru tahu dapat ke tak...
esok ada 2 lagi rumah utk ditengok...

^aNgRiAni^ said...

riani ni bizi sampai tak cukup tidur kak...so time cuti2 cenggini ambil peluang tidur lebih ciket...comey jer anak akak yer :D

fa10 said...

usim panas ada aircond..klu musim sejuk ada heater ke? Rumah2 kat UK x der aircond..musim panas pun belas2 C jer..mcm cameron gitu la

Suzi said...

salam...

riani..betul tu...jgn lepaskan peluang...rehat sepuasnya hihihi...

fa10...sini panas memang panas betul...pernah 42C...tak tahan kalau takde aircond...

Mummy HS said...

panasnya.. susah gak nanti mas dan anak2 dia nak berjalan nanti. suami hana ke perth tgh bln dpn... seluruh australia tgh panas? kalau musim sejuk pulak dalm berapa celcius ye?

mcm suhu kat tanah arab je. teringat masa hana gi umrah dulu pun tgh musim panas. sampai je terus demam, sakit tekak selsema... aduh.. cubaan betul waktu tu.

Suzi said...

salam hana...
tulah...kalau suhu mcm ni kekal hingga hujung minggu rasanya tak dptlah mas nak jalan2...jalan2 kat shopping mall jelah...panasnya memang tak tahanlah lagi2lah bagi yg baru sampai sini...tapi bulan depan rasanya dah ok sikit kot...
memang seluruh Aussi sekarang tengah summer tapi kepanasan tu tak sama antara negeri coz jarak yg jauh...adelaide dgn perth memang jauh dan beza waktu sama dgn beza waktu dgn m'sia...2 1/2 jam(sekarang) rasanya...
hari ni 45C...huhuhu masaklah kalau duk luar ...

azza_irah said...

salam suzi..
sini pun panas yg amat..mmg kering rasanya kulit...panas kat sana cmna ek..
nas akan ke sana 7hb feb insya allah..ada azza masukkan entry psl kenduri kat umah dia masa CNY baru2 ni,,,

Sasha said...

dah besar2 anak teruna Suzi... makin hensem... good luck pasal hal mencari rumah tu...

Suzi said...

sasha...
tulah dah besar dah bermakna umur mak ayah dia pun dah meningkat hihihi...
tq...