Sunday, April 26, 2009

Karipap


Resepi ni mabil dr blog kenalan baru Ita...resepi asal dr Hana...sedap . Tq berkongsi resepi...Tapi saya letak inti sardin...


Bahan-bahan ( 20 biji )
250g tepung gandum
2 sudu besar marjerin - panaskan
2 sudu besar minyak masak - panaskan
garam skit
air



Cara-cara
Untuk membuat kulit karipap - campurkan tepung, marjerin,minyak masak yang telah dipanaskan (utk mendapatkan kulit karipap yg rangup). Gaul rata gune sudu sbb panas.Masukkan garam dan air sedikit2. Uli doh hingga boleh dicanai dan mudah ketika mengelim.

8 comments:

kayteeze said...

Alamak !

Memang dah lama tak buat karipap ni... tapi teringin nak rasa yang dlm gambar tu..hu hu...

GreenJade said...

i like karipap hehehe

ni yg wat nk terajin nk ke dapo nih uhuhuhu :p

[-suziey-] said...

ouh sy sgt lapar....sedapnye karipap:D

ain said...

akak plan nak buat karipap pusing nk kat sebulan dah. sampai la ni x buat2.adoii...malasnyaaa!!!!

azreen said...

sedapnye nengok.....nak cikit!

Mak Su said...

wow! nampak sedap!

Cik Wanie said...

wanie suka makan karipap,
i like!!!!
nak suruh mama buat karipap lah,
hik hik hik

Suzi said...

kak tie,
nak rasa yg kat gambar tu...kena tunggu saya balik trglah hihihi...

tinie,
cepat2 ke dapur tu....

suziey,
memang sedap hihihi

kak ain,
wah rajin tu nak buat karipap pusing...saya pun teringin nak buat tapi malasnya...

azreen,
dah abisss...kesiannnya dia...

mak su,
rasanya pun sedap...hihihi

wanie,
ye ke?...kalau dekat blh akak hulur2...:)