Monday, April 6, 2009

Inspection...

Esok agen dtg check rumah. Kalau sewa rumah dr agen mcm tulah...3 bln atau 6 bln sekali diaorg akan dtg check. Semua kena bersih dan kemas. Ni pengalaman pertama kami sbb rumah sewa seblm terus dr landlord. Banyak kerja nak kena selesai hari ni....bz...bz...bz....Maaflah tak sempat nak jejalan rumah kawan2...Doa2lah semua berjalan lancar ye...

14 comments:

ain said...

bagus ada agent yg dtg buat inspection. So, x le pening kepala tuan rumah tengok rumah sewa bila habis kontrak nanti.

So su...selamat menjalankn operasi kemas mengemas.hehe

Sasha said...

gud luck! bagusnya ada sistem macam tu...

ima said...

selamat mengemas buat suzi...semoga berjalan lancar...

kalaulah kat malaysia macam ni.....kan bagus.

[-suziey-] said...

uish dasatnye buynyi...klau kotor dia halau ke? kalu kat mesia ni landlord yg tkut ngn penyewa..nk mrh2 nnti penyewa byr sewa lambt..sush nk cari penyewa yg ok..hmmm berbeza kt sane eh..

kakchik said...

tentu letih suzi mengemas. tapi kakchik rasa elok jg sistem macam tu, barulah rumah terjaga dan kita pun lbh sng nak komplen apa2. betul ke gitu?

Mak Su said...

orait gaks cara tu ek. moga selesai segala urusan dengan baik :)

nekPP said...

hi suz..nak nekpp tolong ngemas2? ahaks..

lagii..jgn mare ekh..nekPP suke banget panggil 'suz' dari suzi..mcm mesra alam gitew ahaks.. teringat kat kwn..nama dia..suz juge..suziana natasha guan abdulllah..pjng name kan..she's baba nyona melaka..dah msuk islam dah..alhamdulillah..

Shais said...

kena cergas....ttuan tanah nk datang...hihihi(gurau ye suzi)

QiStinA's said...

suzi..bagus gak ada inspection tu..so kite mesti dok kemas kan... tapi penat la pulak... hope semua ok...insyaAllah

azreen said...

selamat berkemas!

naz ilyn said...

salam...
oklah selamat mengemas... harap segalanya berjalan dengan lancar...

anum said...

salam...

ooo...cam tu ke? bagus sbnrnya utk org yg malas mengemas macam anum ni...hehe lbh2 lg yg ada lukisan abstrak anak2 kat dinding...lglah 'rajin ' anum mengemas hehe...

Suzi said...

salam semua...
saya pun setuju sstem mcm ni...byk kebaikan...dua2 pihak sebenarnya. Bagi tuan rumah rumah akan terjaga...bagi penyewa pulak..didik displin jaga kebersihana rumah. jadi rajin sikit...hihihi. Saling bertanggungjawab utk kebaikkan semua....bila agaknya negara kita nak ada sistem mcm ni..??

nekPP...saya tak kisah panggil suz kalau itu yg nekPP suka...lg mesra lg bagus hihihi..

CT Delima said...

elok lah mcm tu suzi..kalau kat umah k.ct ni..kita komplen bagai nak rak..tuan umah buat dekkk jer.bocor pun kita baiki sendiri..semoga suzi sukses selalu :-)