Monday, April 27, 2009

Dah mula berkhidmat....


Malam tadi heater ni memulakan khidmatnya kpd kami sekeluarga dek krn tak tahan sejuk.
Kat rumah ni heater pakai gas...tak mcm rumah lama dulu pakai kayu api...
Pagi2 tadi pun pasang lagi sbb sejuk...hujan sejak subuh lagi...



Ni sarapan pagi hari ni...kena benar dgn cuaca hujan yg sejuk ni...wah sedapnya.
Sup tu dr air rebusan ikan bilis....


Ni pulak utk bekal Ismail pergi school. School start hari ni...Iman tak pergi sbb tak sihat...
Resepinya kat SINI.


p/s: cuaca sejuk2 ni nak buat kerja rumah pun malas...hihihi...

16 comments:

ain said...

memang kena beno le sup ngan murtabak bila time sejuk2.

[-suziey-] said...

uish ujan2 sejuk2 tu tido zzzzzzz best..pastu bgn tido blasah plak sup yg ade ball2 tu..xckp lagi mkn plak murtabak..pergghhh best btol..:p

cHeRyNa PiReS said...

waaa....mesti rasa nikmat sangat dpt makan sup time sejuk2 kan! gumbira plak sha tgk...bagus...bagus...

murtabak segera tuh macam mana kak suzi?

kayteeze said...

Kat sini cuaca panas tau Suzi.... Tak de pulak siapa2 nak sedekahkan pendingin hawa..hu hu..

Tu sup nampak menyelerakan. Kak tie memang suka togeh..heheh....

izat said...

Salam kak suzi,
Sedap nampak murtabak mini tuh.. rajin betul lah kak suzi nih, salutelah kak. Jap lagi nak tgk resepi daging kat dapur akak ye, hari ni nak masak daginglah (resepi lain lak he he). Mintak izin ye.. tq.

Shais said...

msuk musim sejuk yer....saya ni tak tahan sejuk.

dina said...

wahahha, dah baper blog tengok ada murtabak tu... bila le saya nak try... huhuhu... memang kecur liur ni...

azreen said...

sya pun asyik berselimut je dari tadi.....huhuhuh

ima said...

suzi..sejuk kat sana tak sama ngan sejuk kat sinikan...kalau musim sejuk sampai ketulang sejuknya...ima pernah merasa musim sejuk kat korea dulu...waktu mlm tak boleh nak keluar lama2...tak tahan sejuk...

QiStinA's said...

mmg kalau sejuk2 sedap makan je kan suzi...he..he

Mak Su said...

moga selesa di sana :)

mother of two said...

kak suzi,
hari nie suhu dubai 39 degree...mlm khidmat aircond amatlah diperlukan kalau tidak mandi sauna:)~

GreenJade said...

hehe kt sane udah sjuk2..my hubby kt Riyadh lak fanas melampau2..bley tebako kulit kepala katenye hehe

niway, match arr menu ngn cuaca tuh hehehe..x kire...nk cikettttt nakkkkk :D

Suzi said...

kak ain,
lagi best kalau sup tu kasi pedas ..baru berpeluh mkn...

suziey,
kalau anak sorang akak mesti tidur lagi hihihi...ni anak2 semua bangun awal dahlah tu mulalah bising lapor...lagi pun anank2 nak seolah...

sha,
nikmat tu Allah saje yg tahu...
Murtabak tu pakai kulit popia tu yg segera tu...nak resepi klin kar tulan SINI kt n3 tu...

kak tie,
utg hubby kak tie sbb kak tie suka togeh...togeh murah hihihi
tapi kalau duk kg panas dia ok lagi dr duk bandar ..kan??
ingat dulu masa kat kg atuk pancutkan air kat atap rumah utk kurangkan bahang panas musim panas hihihi...

Suzi said...

izat,
sila2 buat mcm rumah sendiri. tak yah nak minta izin...kita kongsi sama...

shais,
baru autum tapi dah mula sejuk sbb hujan berhari2...

dina,
senang je...trylah...

azreen,
tulah...mls je nak buat kerja hihihi

ima,
betul tu...kesian kalau mak2 kita yg dtg sini musim mcm ni...lagi tak tahan...

moi,
tulah...asyik lapor aje...

mak su,
tq :)

sheila,
wah dah 39 deg...panas dah tu...kalau summer lagilah ye...balik m'sia n cuti2 lah shiela hihihi...

greenjade@tinie,
alahai kesiannya ur hubby...
kena pakai krim uvlah tu...

zureen @ mama said...

Sana sejuk ye??
Kat shah alam skrg tgh panass..