Monday, March 16, 2009

Sehingga menjilat tulang...


tengoklah tu licin tulang tu dikerjakan Ismail...anak2 saya memang suka yg daging atau ayam bahagian yg bertulang tapi yg paling suka ialah Ismaillah...sampai licin tulang tu...lepas tu kena tanya2 dia kat mana dia buang tulang tu...kalau tak akan terjumpalah kat mana2(mcm ada kucing je kat rumah ni)....
Tulang apakah itu???...tekalah..
ayam ke?...kanggaroo ke??... lamb ke?? ...lembu ke??...

*
*
*
*
*
*
*
*
*

nilah jawabannya....
tulang peha lamb.....



Bakar kat oven je...letak daun thyme, rosemary, serbuk kari, bawang putih, halia, lada sulah, lada hitam,lemon, garam,perencah ayam, madu....

10 comments:

ain said...

sedapnya su..ala2 bbq gitu. Akak pun suka ratah tulang. lg2 klu pekena sup gear box. tp akak tak suka le sumsum dia.

ratna said...

mesti sedap sgt tu sampaikan pegang tulang mcm tu ha..

CikMin said...

mms ni ada menu peberet cikmin..tp sume tu harus dilupakan sementara dulu...hihihi...xpe..sabar tu perlu...

Tie said...

Kih kih....samalah dengan anak2 kak tie, termasuk ayah mereka sekali..

Kalau makan ayam mesti berebut yang ada tulang...hi hi...

kakchik said...

wah... bukan main lagi Ismail ya, boleh le berkawan dgn Ameerah kat rumah ni. cumanya Ameerah just suka tulang kepak ayam.

nor said...

salam suzi...sedapnya...geram tgk yg kat tgn ismail tu...sejujurnya i tak pandai masak kambing...takut bau...ada petua tak?...nampak sedap sgt. ni...

SRISUFI said...

salam akak

saya juga suka tulang2 ni. Tulang2 yg ada isi sikit2 tu rasanya lebih manis n sedap lak kan.

sup tulang memang sedap

bozzobattousai said...

alamak....saya tak makan kambing...

Zureen said...

Sedapnya...

azreen said...

wah sedapnye nengok Ismail makan.....yummmmyy