Monday, March 2, 2009

Dari vacum jadi periuk???...

Hari tu vacum kami rosak...masih dalam waranti so hubby hantar kat kedai tempat beli hari tu, Target. Biasanya akan ditukar dgn yg baru tapi oleh sbb dah takde stok dia bagi vaucer yg sama nilai...nak beli vacum baru tak cukup(takde yg sale)... hari tu kami beli vacum tu masa sale ...kurang dr 1/2 harga asal. Yg sale kat situ masa tu baju2...takkan nak habiskan dekat $100 utk beli baju...rugilah. Kami pun ambil keputusan beli vacum kat kedai lain yg kebetulan tengah sale dan vaucer tu simpan dulu.
Minggu lepas Target sale barang2 dapur...so kami pun belilah ricecooker dan slowcooker ni...

Ricecooker kami dah lama rosak sebenarnya (bawa dr Malaysia dan 10 thn umurnya...) nak beli tapi my hubby asyik tak berkenan je... tak naklah yg biasa2 katanya...naklah yg cantik sikit...(tapi harga nak murah...). Dan inilah periuk citarasa my hubby...saya pun suka gak yg mcm ni.... :)

8 comments:

KakChik said...

kakchik pun suka jugak periuk macam tu. nampak efisyen je

[-suziey-] said...

haha..okla tuh..xpe periuk lagi penting ;)

ain said...

akak nyer rice cooker lg lama su..dh 16 tahun dah..sama umur perkhwinan akak..sampai la ni tak tukar2 lg..bila le nak rosak..hihi

Tie said...

Wah....cantik periuk tu...kak tie minat barang2 dapur ni...

azreen said...

mmg cantik periuk tu...pandai husb pilih... :-)

ima said...

ima pun berkenan jugak dgn periuk tu...cantik. boleh kirim ke.

GreenJade said...

wahh sure lg bsemangat memasak pasni kans..hehe

cantik, kemas :)

Suzi said...

kak chik...
tulah nampak kemas je kan?

suziey...
bagi saya vacum lagi penting sbb nasi blh masak dalam periuk biasa...takde vacum jenuhlah carpet tu...
tu yg beli vacum dulu...

kak ain...
sedih gak masa periuk tu rosak...beli masa bertunang...

kak tie...
cantik?? terima kasih...

azreen...
itulah taste dia...jenuh tangguh nak beli periuk pasal nak yg cantik dan murah....

ima...
hihihi...kat m'sia pun ada kot...tengoklah harga dulu..kot nanti kalau beli kat sini takut jadi mahal lak...beza nilai duit tu...

green jade...
hihihi...