Monday, October 13, 2008

Karnival raya kat Wandana, Adelaide

Semalam ada karnival kat Wandana...ni kira karnival tahunan sempena eid mubarak. Berbandig tahun lepas...rasanya tahun lepas lagi meriah. Mungkin sebab tahun lepas ada byk persembahan kebudayaan dr komuniti islam kat sini...silat pun ada. Tapi tahun ni agak hambar....

Nilah antara aktiviti kat sini...semuanya kena bayar dalam AUSD 4.00 - 5.00 perperson. Bagi student dan ramai anak mcm kami ni manalah mampu...so, tengok jelah. Jualan baju2 dan makanan pun ada. Tapi nak jimat kami bawa bekal je...bawa cucur pisang....


Beli aiskrim pun cari yg paling murah. Sebab anak2 dah asyik minta aje. Kebetulan hari tu cuaca memang agak panas. Oleh kerana tak puas makan aiskrim kat situ (anak2 saya mana cukup satu kalau makan ais krim) lepas tu kitaorg terus gi supermarket beli aiskrim yg dlm kotak...Beli 2 kotak ...10 batang setiap satu...puas makan...harga pun jauh lebih murah.
Bapak ada ofer Sumaiyyah buat tato inai...rugi je Sumaiyyah tak nak...budak2 AUSD5... org dewasa AUSD10. Pandai bapak...tak tanya pun ibu nak ke tak nak?....

Ni jelah tempat yg anak2 kitaorg ambil bahagian...tu pun Ismail je yg nak masuk. Main dgn binatang2. AUSD4 per person. Nasib baik Ismail je nak masuk, kalau semua nak masuk jenuh bapak.....hehehe.....

7 comments:

Shais said...

Bestnya suzi....budak-budak tentu enjoykan.

bozzobattousai said...

bestnye dpt naik unta. tapi sya mesti diorg tak bagi naik takut patah kaki unta tuh (overweight)..

utopia said...

emm aak mesti suke kan..
emm nie kat us ke

Suzi said...

salam ....
shais,
memang seronok lah diaorg....terutama dpt tengok dan pegang biantang2 tu...
------------------
bozzo,
alah setakat overweight mcm bozzo tu rasanya unta2 masih mampulah...
--------------------
utopia,
tq singgah sini ye...taklah akak kat Adelaide, Soulth Australia.

Akak said...

Salam Suzi...

Anak2lah yg paling seronok pergi tempat2 mcm nie kan..

Tie said...

Bestnya pergi karnival..kat hulu ni tak ada laa..kalau ada pun tak macam tu pun..hu hu..

cHeRyNa PiReS said...

sukenye tgk yg pusing2 tuh! rase macam gumbira rasenye...

* di dalam ati terselit hgak kejelesan sbnrnye nieh...

thanx 4 wishing me on my buffday...:D