Wednesday, October 15, 2008

Ayam Goreng Oat Berempah

Banyak versi nak buat ayam goreng oats ni...boleh rujuk kat Kak Rinnchan FP dan MakLang FP...Ni pulak saya punya versi..lebih kurang je.


Bahan
  • Ayam - dipotong dan ddibersihkan.
  • Oat
  • Serbuk Jintan manis
  • Serbuk Jintan putih
  • Lada Sulah
  • Lada Hitam
  • Serbuk Kayu Manis
  • Garam
  • Telur - dipukul sedikit

Cara
  1. Gaul kesemua bahan di atas kecuali telur, oat dan ayam.
  2. Celup ayam ke dalam telur dan golek2kan ayam tadi bersama oat sehingga rata.
  3. Goreng dengan minyak yang panas dengan api sederhana.

5 comments:

Shais said...

boleh try hari nie, malam tadi dah beli ayam...hari sabtu try mee jepun macam suzi...husband dan anak-anak saya puji sedap....tq for sharing

Tie said...

Eh!Tak pernah pulak bubuh oats dlm ayam goreng..rangup ke?? Macam sedap je..nanti kak tie cuba,yek.

ain said...

salam suzi...

akak ingat nak try gak le. Anak lelaki akak suka mkn ayam goreng rangup2. Senang pun ye gak..

^aNgRiAni^ said...

nanti riani nak try laaa resepi...sedap jer nengok :D

Suzi said...

salam semua,
selamat mencuba...:)