Friday, October 24, 2008

Choc Moist Cake

Buat masa anniversary hari tu...alhamdulillah menjadi...tapi hias simple jelah...tak pandailah nak hias2 ni....Ambil resepi dari dapur kak JUN...terima kasih kak JUN...

Bahan-bahan:
  • 1 cawan tepung kek/gandum}
  • 1 sudu teh baking powder } ayak 3 kali
  • 1 cawan gula kastor
  • 2 biji telur size A
  • 125 gm butter
  • 1 sudu teh esen

Bahan A-campurkan semua
  • 1/2 cawan serbuk koko
  • 1/2 sudu teh serbuk nescafe
  • 1/4 cawan gula
  • 1/2 cawan air panas
  • 1/4 cawan susu cair
Cara-cara:
  1. Panaskan oven, gris loyang dan alas ngan paper.
  2. Pukul butter dan gula hingga berkrim, masukkan telur satu persatu, esen.... pukul lagi.
  3. Perlahankan speed, masukkan tepung diselang seli dengan bahan A. Masukkan dalam loyang dan bakar selama 45-50 min.

9 comments:

akakerin said...

dapat hadiah apa utk. ulang tahun perkahwinan?

along said...

banyak tul resepi yang menjadi yer?perut kenyang memang suka masak ekkk?

cHeRyNa PiReS said...

senang gak buat kek yg ini...
sha suke resepi macam nieh...
boleh la sha try!
thanksss:D

Shais said...

salam suzi...

mesti seronok sambut anniversary...suzi masak apa pun mesti nampak menarik:)

azza_irah said...

suzi..
azza salin resepi ni ya..

Tie said...

Macam senang je..resepinya simple..nanti kak tie nak cuba laa

Suzi said...

salam akakerin,
tahn ni takde hadiah...dan tak beri hadiah

salam along...
saya ni masak dah keperluan kat sini...takleh nak tunjuk2...

salam sha, shais, kak tie...
selamat mencuba..:)

salam azaa,
sialkan...selamat mencuba.

^aNgRiAni^ said...

menjadi laaa kek coklat akak...riani pernah wat sekali tapi...ya ampun kerasnya...owang kat umah makan cicah dengan teh panas baru laa boleh ditelan...uhukkkksss

nice job kak XD

Suzi said...

salam angriani...
alah akak pun bukan selalu menjadi buat kek ni...tu yg kadang2 malas je nak buat hihihi...