Friday, May 1, 2009

Ayam Bakar Mayonis


Lauk semalam...resepi dr vdia@myresipi.com. Sedap...Kalau kata ayam..masak apa saja laku je kat rumah ni...Terima kasih berkongsi resepi..:)

Bahan-bahan ( 2-3 orang )

  • 8 ketul drumstick- saya guna kepak...
  • 1 sudu besar mayonis
  • 1 kiub ayam
  • 1 sudu besar kicap manis
  • 1 sudu besar sos tiram
  • Lada hitam secukupnya-tumbuk
  • 2 ulas bawang putih-tumbuk
  • 1/2cm halia-tumbuk

Cara-cara

Perap dengan semua bahan-bahan di atas dalam 1/2 jam. Kemudian bakar. Lagi lama perap, lagi sedap.

6 comments:

ima said...

sedapnya ayam bakar tuuu....

su kalau kita bakar ayam/ikan pakai oven bakar kek tu bolehkan?tapi tak tinggal bau ke?

Sasha said...

wow! nmpk juicy n yummy!! senang je yea nak buat ayam bakar ni...

kayteeze said...

Tak pernahlah guna mayonis bila bakar ayam ni... boleh la cuba..hehe..

ain said...

sedapnyaaa!!kat umah akak ni pun klu ayam goreng/bakar mmg laju. ayam kari mmg tak laku.hihi

Tirana said...

Mesti cuba resepi ni..Saya cari resepi yang simple2 aje..hehehe..

azreen said...

sedapnye.....yum3x