Tuesday, February 17, 2009

Dapur rumah baru...

Nilah dia dapur kat rumah baru ni...agak kecil. Tapi kira oklah coz saya memang tak byk pinggan mangkuk pun...hanya utk pakai hari2 je..bila buat makan2, beli je pinggan yg pakai buang hihihi.

Ni dari pintu ke ruang tamu...


Ni dari pintu ke ruang makan....



Dapur dan oven ni baru...kiranya kamilah yg rasmi...berkilat...


p/s: dapur simple je tak pandai nak hias ....zero bab deco2 ni...

21 comments:

ain said...

comei je dapur suzi ye. Tak pe le kecik..yg penting rajin memasak. tak ada deco2 pun tak pe..yg penting bersih..tul tak..????

p/s..apa tu yg dlm oven..roti ke..??

hana said...

wahhh! bestnyer umah kat sana..siap ader oven lagik! kami nih oven ceconet wat bakar ikan jerk! nnti nk masuk umah baru lagik la.. habuk pon tarak! dapur kosong jerk! huhuhuuu

Rafizah Nordin said...

cantik dan kemas je...kat sane barang kelengkapan dapur pun tuan rumah sediakan ke k suzi? mcm peti sejuk dan microwave tu?senang jugakla ye...

[-suziey-] said...

kecik2 la senang nak kemas..heehhehhe..

eh eh ape dlm oven tuh?tgh buat roti ke?hehe..nmpk aje:D

KakChik said...

Assalamualaikum Suzi.

Dapur rumah baru KakChik pun lebih kurang dapur Suzi je, kecik... tapi boleh la nak masak-masak. Bila siap berkabinet tu kemaslah jadinya kan.

Dah berapa kali oven baru tu beroperasi? Siap ada roti kat dalam tu...

Mummy HS said...

kemas je dapur akak..
dapur saya lg kecil... bila nak buat kek je.. habis nak kena alihkan barang.. x pun buat kat ruang tamu.. tuh yg alasan jd M.. hehe..

naz ilyn said...

salam...
ok per dapat merasmi oven baru... besar atay kecil tak jadi masalah yang penting akak memang rajun ke dapur... cayalah suzi.

p/s: macam ada sesuatu kat dalam oven tu tak nak tunjuk ker...

azreen said...

cantikla tuh dapur suzi....dapur sya ni lg la kecik je....kalo masuk dua org mmg berlaga la punggung.....hehehe.....

HANISAH said...

wahhh.santekla dapur akk...dapur saya kat egypt ni kecik je...ade kabinet pin kecik je 2 pntu atas n bwh.umah arab ni klu dpt cam umah akk tu,sewa yer konpem mahal...aritu dapur umah saya syiling ats yer runtuh..huhuhu dah la tgh exam...sodeyy btl.nak wat cam ne...redho sajer.klu nak yg murah kena terima seadanya.hubby kata..."xpelah,kite kat negara org..."

Suzi said...

kak ain,
dapur kak ain mesti cantik susun aturnya kan??...bila nak tunjuk hihihi..

hana,
nak pindah ke?? apasal??...rumah kat sini dapur memang ada dapur+oven dan kabinet...

fiza,
kemas sbb nak bergambar hahaha...
biasanya dapur ada dapur
=oven dan kabinet. tapi kadang2 ada juga yg ada mikrowave dan dishwasher sekali...tu mahallah sewanya...

suziey,
kat dalam oven tu puding roti...opps silap puding kulit roti hihihi...

kak chik,
dah byk kali dah...
kalau org tua2 mesti rimaskan dapur kecil...

naz,
bukan tak tunjuk bendanya tu dah habis pun...lam dah ambil gambar ni...hihihi...

azreen,
bahaya tu belaga punggung...karang jadi cerita lain hihihi...

hanisah,
kat sini kalau rumah dr agen memang oklah...kita pun kena betul2 jaga gak...

ima said...

salam suzi,
dapur kecil tak pe...senang nak kemas,kalau besar alamak penat le nak mengemas...

dalam oven tu apa ekk,sedapnya.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

cantiklah...kemas jer..

dapur kita tak sekemas tu pasal segala urusan rasmi tak rasmi semua ada kat situ hehe...

segala2 nak letak kat situ..cas tepon pun situ..

-SRISUFI- said...

salam akak

semoga lebih bersemangat memasak ye

=)

QiStinA's said...

salam suzi... comei nye dapur die..bersih lak tu.. ok la cam tu suzi..kalau besar pun, penat nak kemas... sure pas nie resepi mengancam keluar...sbb dapur baru..he..he

mother of two said...

pas nie kak suzi bertambah rajin masak sbb dapur baru...hehehehe

Miim said...

kak suzi,

comel je dapur baru tu
yg penting ada kabinet dan senang nak bekerja & mengemasnya kan...

TOKMA said...

Pertama sekali tokma ternampak sesuatu yang yummmy jer lenggoknye kat dalam dapur yang berkaca tuh...!!!!

Tokma suka dapur kecik, senang nak kemas, mudah nak amik barang, tak yah jalan berbatu2 masa memasak. Janji selesa...nak masak pun seronok.

en_me said...

bestnyerr dapur baghu tewww..

mummyalyssa said...

salam suzi..ok je dapo baru ni cantik n kemas ..suke kite tgk la..

GreenJade said...

aiii suzi..mai skodeng lg hehehe

x kisah kecit mane pon kans..asal ckop facilities nk merebus membakor dan menumis udah ckop bagus tuh hehehe

cute, simple & look elegan hehe ;)

Sasha said...

wah!! best le ada oven mcm tu... sure rajin kalau dpt sebijik... nnti nak boh satu kat umah baru... dapur dia cute je... sesuai utk org yg kecik molek mcm Suzi... ada apa dlm oven tu?... bawak mai sini sikit...