Monday, October 18, 2010

Kuih Kayu Keramat

Kuih kayu keramat adalah kuih tradisional negeri TRG. Rasanya lemak dan manis sikit2. macam cakoi tapi tak serupa... mak saya suka sangat kuih ni. Tapi dia nak cepat selalu buat bentuk bulat je...Sedap dimakan cicah dengan kopi atau teh panas...makan macam tu je pun sedap juga. Buat untuk sarapan semalam...lepas tu simpan baki doh dalam peti ais, petangnya goreng lagi...


Berbanding cakoi, isinya lebih padat. Sape2 yang hendak mencuba boleh lah tengok resepi kat dapur Hana atau Izah ni. Saya cuma tambah letak telur dan airnya sy agak2 je...hehehe...


6 comments:

Mak Su said...

mcm kuih cakui tu ker?

Yat Maria said...

Suzi

adakah seperti kuih jeneket? ai think lebih kurang cam gitu kan.. :)

izahdaut said...

sedap mkn dengn sambl tumis atau bersama kopi panas..minum petang..wah sedap nih

Deliah's Deli said...

salam suzi...yg ni kiter suka sgt...mkn cicah kuah nikmatnya :)))

Kak Zue said...

salam suzi...terima kasih singgah ke blog kak long :)..menten suka masak suzi ni...bagus2 :)

Suzi said...

mak su,
lebih kurang tapi isi dia lebih padat.

yat,
tak pernah mkn kuih jeneket hehehe...tapi dr apa yg dibaca camtulah...

izah,
memang sedap...

deliah,i
nikmat tak terkata...

kak zue,
sama, hehehe..begtulah nampaknya...dtglah lg.