Tuesday, July 28, 2009

Alhamdulillah dah selamat sampai.....


Alhamdulillah...setelah seminggu dalam perjalanan akhirnya tiba dgn selamat bungkusan dr kg ni...Apa yg specialnya bungkusan kali ni?....jom kita tengok...



Ni dia...lempuk durian!! Sebelum ni takut2 famili kat lg nak hantar ...takut tak lepas...tapi kali ni nekad. Alhamdulillah lepas! Serunding ikan pun lepas. Hari tu pernah dah hantar serunding tu tapi adik lupa nak label...maka tak lepas. Yang lain biasalah...keropok keping dan dodol. Beria mak dan nenek saya nak hantar lempuk tu sbb durian tu dr pokok kat kebun saya(walau bukan saya yg tanam pun hihihi). Nak juga bagi kami kat sini merasa....pilunya....tak dpt durian lempuk pun jadilah....



Ni note yg biasa kastam selit dalam bungkusan yg telah dibuka utk diperiksa. Yg oren tu surat yg nyatakan semua bahan kat bungkusan tu 'selamat'. Kalau diaorg ada 'tahan' barang, dia akan bg surat kot2 kita nak hantar balik brg tu kat pengirim(kena bayar) atau hapuskan je...

22 comments:

fzi said...

Hi..Suzi...
Woahh nampak barang2 makan yang mak suzi antar tu, sume yang jadi faveret akak tu...huuu.....lempok, dodol pandan pun ada nampak tu...sedapp...hehe
Akak boleh bayangkan hepinya suzi yang duk jauh di perantauan dapat parcel dari kampung halaman... :D

[-suziey-] said...

waaaaaa meriahnya..dpt mkanan tradisional lagi..hehehe..cempedak xde ke..ekek:D maunye xlepas;p

GreenJade said...

vahhh bestnye..tis is really touching part kans dpt buah tgn dr org tersayang..jem manggis xde ke?hehehe..

** akokku, kalu nk oder ape2 dr KL inpom ler..kite dgn seikhlas ati kirimkan kat org jauh nun.. :)**

Chik Mi said...

wah bestnya ade lempuk lagi akak dah lama tak merasa lempuk sbb mak dah x sihat

hana said...

waaaahhhh best bestttt!! kita punyer lempuk dh tinggal ujung nyawa! leh ngendeng ngan k.suzi plak! hihihi sib baik lepas yer! klu tk kempunan la jwbnyer.....

QiStinA's said...

salam suzi...amboi bestnye dpt posto.... ada lempuk durian lagi...

mother of two said...

wow.. ada lempuk durian.. sedapnya... ketat gak yer kastam dia.. kat sini yg pasti telur taklerh bawak... brg lain lepas ajer

ain said...

wahhhh...dpt lempuk dr kg ye..???seronok le tu. serunding ikan pun ada gak..???cantik beno ler tu. lg2 nak dekat bolan posa ni kan.

psst...pas ni gtee kuar resipi guna lempuk durian.

bigeyes said...

legaa....

lempuk tu mengancammm

mummyseri said...

K.suzi..bestnya dpt lempok tu..yela x dpt mkn duyan ..lempok pon ok kan :)

Aiyu said...

waahh...dpt bungkusan dr M'sia...sedap dan menyelerakan...

Nor said...

dpt gak merasa hasil dr kampung ya suzi.. alhamdulillah...

ima said...

wah...suzi,seronoknya terima bungkusan dari kampung...macam2 isinya...ima kat malaysia ni pun dah lama tak merasa lempuk durian!!!huhuhu

azreen said...

wah bestnya....saya suka makan dodol.....terliur dgr suzi dpt dodol... :-D

mamasya said...

Seronok dpt bungkusan dr kg...terutama ada lempuk durian dan serunding. serunding boleh buat sahurkan..masa tak lalu mkn.
nasib baik semua lepas..tak ada masalah. sbb org cakap Aussie ni strict sikit bab makanan yg dibawa masuk.
tengok kek coklat yg meleleh topping tu yg tak tahan..anak2 kalau buat kek coklat mmg tak sabar mrk..
re; dokumentasi kelahiran ni mmg jenuhkan nak siapkan tp nasib baik dkt aje pejabatnya. kalau jauh macam Suzi mmg kena ambil masa nak travel...

Sasha said...

wah!! dpt mcm2... terubatlah rindu pada kg halaman... barulah dapat menghargai benda2 yg ada kat msia ni... kan?

cHeRyNa PiReS said...

waaaaa....tak bau ke kak suzi? macam best jek! cool la mak akak...tak kisah pun nak mencarikan mende2 from malaysia nak dibawakan ke tpt kak suzi...bukan sume org rajin nak carikan barang cenggitu...sampai kempunan jadinye....

cayaklah mak kak suzi!!!:)

blogresipi said...

Seronoknye... tak dapat durian dpt lempok pon kira ok lah kan kak... ilang lah rasa teringat rendu tue... kite tgk parcel akak nie kite plak yg rendu at derian... aduss...

zureen @ mama said...

Dapat lepas rindu mkn lempok durian ye Kak Suzi..

Ketat jugak ye bila nak hantar brg2 mknn kesana rupanya,,..

nekPP said...

sonokkk nyaa giteww...lempok dorian! nyummmm ;p

terubat rindu kat kuarga di kampung ya suz!

are said...

suzi,kat saner susah ker brg dr mesia nk lps...

Kholil Al Qusyairi said...

maksih ya atas postingannya.
hemmmm ada tambahan ilmu