Tuesday, November 23, 2010

Makan di TKK

TKK = Taman Kanak Kanak, satu food court yg terkenal kat Ipoh. Selalunya orang Ipoh mesti tahu punya. kalau tak tahu tak blh jadi orang Ipoh (ye ke?). Makanan kat sana pun boleh tahan sedap dan terkenal. Dulu2 sebelum ke Adelaide hampir setiap minggu kami makan kat sana. Cukup suka, sup ayam mamaknya (sup darus)....sayatynya pun sedap. Satay Endut rasanya.
Hari tu kami makan kat sana. Anak-anak , biasalah protes... sebab keadaannya tak berapa selesa...ye lah gerai...bukan restoran. Mengeluh aje diaorg. Kalau ikut diaorg, diaorg lg suka makan kat Mc Donald, KFC atau Pizza Hut. Tapi jemulah asyik ikut selera diaorg je...kan?
Sampai kat sana terus kami menuju gerai feveret kami...hubby dah awal cakap nak makan sup. Bila kami duduk je, kakak dari satu gerai tu datang nak ambik order dan tanya kami, lama tak nampak....ke mana? Terharu juga dalam ramai-ramai pelanggan, kakak tu masih ingat kami. Memang dulu2 selalu je makan kat situ. Atau nampak sangat kami ni pengujung setia TKK hehehe...
Jom jamu mata tengok apa yg kami makan malam tu...


unutk hubby dan saya....nasi goreng dan sup ayam. Sedap betul sup ni...



Nasi ayam dan satay untuk anak2. Gambar satay tak sempat ambik hehehe...


Alahai Isa...banyak juga dia makan satay....


Sumaiyyah tergaru2...gatal sebab panas dan berpeluh ...hehehe...




5 comments:

Mak Su said...

layan makanan kita lagiii sedap, selera kita :)

Amir Said said...

bestnya makan.... hehe.
saya selalu je tjumpa suami kak suzi ni masa kat adelaide. tp x perasan plak kak suzi.. x kenal sangat...

mummyseri said...

Salam kak..hehehe baru nk tengok gambo sate..takde plak..kite slalu mkn sate situ :)

Suzi said...

mak su...
betul...betul...

Amir said,
ye ke?
mungkin kita pernah jumpa tapi tak perasan...tak kenal muka lg pun...:)

seri,
satay tu glamer kat ipoh ni..kan. boleh tahan sedapnya...

dina said...

kalau taktau TKK takleh jadi org Ipoh kak...hahaha... ni tempat saya lepak dgn kwn2 bila habis sekolah, dulu minum ABC di situ kongsi ramai2 semangkuk ABC... dulu amat terkenal nasi goreng ayam gerai sejati no 35, dan satay endut, nasi ayam pengkalan pun terkenal... kalau balik Ipoh sure ajak adik2 cari ABC spesel di TKK...