Friday, November 12, 2010

Nugget Ayam


Untuk dinner anak-anak semalam. Dia orang memang suka nugget...makan tu pun dah cukup . Bahan-bahan pun main agak2 je...Alhamdulillah licin. Sesiapa yg nak cuba bolehlah klik SINI ada bebrp resepi nugget. Boleh ubah ikut selera masing2...kan?

Bahan-bahan:(A)
  • isi ayam yg dikisar
  • breadcrumbs
  • sedikit serbuk lada sulah
  • garam secukup rasa


Untuk Salutan/'coating'
  • telur secukupnya - dipukul sedikit
  • breadcrumbs

Cara-cara:
  1. Gaul sebati bahan-bahan (A)-isi ayam breadcrumbs, serbuk lada sulah dan garam
  2. Kemudian bentukkan adunan ikut bentuk yg disukai sehingga habis.
  3. Celup nugget ke dlm telur dan lepas itu digolek kedlm breadcrumbs. Ulang semula dgn mencelup ke dlm telur dan diakhiri breadcrums supaya mendpt lapisan luar yg agak tebal.
  4. Goreng dgn api perlahan sehingga kekuningan
  5. Sedia untuk dimakan dengan sos kegemaran.




Ni pulak sarapan kami hari ni. Smooked chicken n egg burger/ sandwich. Dua ni untuk sy n hubby. Untukk anak2 takde sayur...sbb kalau letak pun diaorg kutip letak tepi juga....



5 comments:

Hann said...

Sedap kan? berbanding yang dapat kat sopomaket tuh..

Aiyu Esa said...

sarapan masih OZ style..cayalah....
mana nasi kerabu???nasi dagang???hehehe........

Sporadic Blogger said...
This comment has been removed by the author.
Sporadic Blogger said...

nugget yang dibuat sendiri pasti lebih sedap,thnx for the recipe! kip up with ur interesting blog :)

Suzi said...

hann...
lebih khasiat...blh ikut selera sendiri...kan?

ayu...
hehehe...duk m'sia ni rindu masakan sana...duk sana rindu masakan sini...

Sporadic Blogger,
sama2...trylah.