Monday, November 8, 2010

Nasi Goreng Marjerin

Assalamualaikum. Lunch apa hari ni?...sy masak simple je hari ni...nasi goreng marjerin dan lamb bakar.

Masa tengah makan tadi hubby cakap, bila makan macam ni teringat kat Adelaide. Huhuhu...kat Adelaide dulu selalu makan mcm ni..terutama lamb bakar. Maklumlah lamb murah. Nak masak pun senang.

Resepi nasi goreng marjerin ni dpt idea dr dapur Cik Mat Gebu. Terima kasih bebanyak. Boleh KLIK SINI kalau nak tengok resepinya. Lamb tu beli yg dah marinate hehehe. Pedas! Untuk anak-anak sy marinate sendiri....simple2 je, minyak zaitun, sos lada hitam , garam....


Diam-tak diam dah dekat setahun kami kembali ke tanahair tercinta ni. Tapi sebenarnya jauh disudut hati, kami rindukan kehidupan kami di Adelaide.

hari terakhir di Adelaide. Kat airport...alhamdulillah barang-barang tidak melebihi had berat.


Melayan anak-anak makan masa dalam flight. Kami duduk sebaris kat tengah. Iman je terpisah....tapi masih dalam barisan yg sama. Jenuh juga melayan Isa masa ni...jap nak duk dekat ibu...jap nak duk dekat bapak. Abang-abang dan kakak dia khusyuk je dapat tengok video.


Minah saleh sebelah tu yg banyak tolong Iman...terima kasih banyak-banyak.

5 comments:

Mak Su said...

uiyooo.... meleleh air liur nengok, maksu mmg suka nasi goreng. tapi baru perasan, dah lama sungguh tk mkn nasi goreng....

Suzi said...

samalah mak su...sy pun dah lama tak masak nasi goreng...

GreenJade said...

nmpk ensem & lazat lah sis..tertelan air lior nih

btol lah sis..tmbh2 tempat yg byk kenangan..mmg sgt2 rindu..saye paham :)

me too..still tekonang2 zmn blajar kat UK nun dolu2..rindunyeee tingat zaman2 sengkek blajar hahaha

Nuridah said...

Salam suzi,

ohh di Adelaide lamb harganya murah ya...kalau kat sini mahal tau...kak nur suker daging lamb...msk dalca sedap u....haha.

Suzi said...

greenjade,
tul lah kan...masa duk sana tak sabar nak balik...dah kat sini rindu pulak...


nuridah

kak nur, memang murah. kalau seekor tu tak sampai 100 AUSD...menu biasa kalau buat mkn2...bbq atau lamb golek sekor2..

sedap lak tu tak berbau