Monday, August 16, 2010

Juadah bebuka....

Semalam masak soto ayam bersantan ni...alhamdulillah semua berselera. Boys berdua pun alhamdulillah setakat ni bepuasa penuh. Semakin biasa nampaknya.


untuk resepi boleh klik SINI



ni pulak kuih butir nangka...punyalah besar sy gentel(org malaslah tu...),sebiji mcm ulas nangka hehehe...sy campur dgn chacha dan dalam butir nangke tu letak kurma...yummmm. Untuk resepi boleh klik SINI.





Ni pulak juadah berbuka 3 Ramadhan....

Cempedak dan cempedak goreng. manis sgt cempedak ni...kawan en.hubby yg bg. terima kasih byk2. Tapi anak2 sy tak berapa pandai makan cempedak ...nak terkeluar balik...


menu utama, nasi ayam....




Ramadhan 4 dan 5 kami berbuka di rumah mak mertua sydi Sabak Bernam. Satu nkmat yg tak boleh dapat kat perantauan dulu...berbuka dgn ahli keluarga. N je gambar yg sempat ambik, masakan mak mertua sy.

kerang masak lemak, jenuh sy memberus kerang tu...


ayam masak kicap mak mertua sy...memang sedap!



*lepas berharap agar ada peluang berbuka puasa kat kg di TRG pula...moga2 Allah SWT perkenankan, amin.

4 comments:

Tie said...

Uwaaa........ tengok soto tu macam nak nangis! Kak tie suka soto.. nak buat malas pulak!

Mak Su said...

wah suzi, sangatlah marvellous.hari ni saya salin resipi ek

Mak Su said...

alahai, mana ntah resipi soto santan, tak dapat nak klik, huhuhu

fa10 said...

sedapnya juadah berbuka di sana...
selamat berpuasa Suzi