Tuesday, September 13, 2011

Kari Ayam Special

Apa yang specialnya??

Hehehe...specialnya sebab di masak oleh orang yg baru balik dr USA. Memenuhi permintaan isteri dan anak-anak yg  ingin merasa masakannya. 3 bulan kat Bethlehem kena masak sendiri, maka balik malaysia kenalah tunjuk kepakaran...Laku sungguh! Iman yg merupakan 'mat kari' kat rumah ni, banyak kali makan nasi. Sumaiyyah pun berselera.



Kari ayam air tangan hubby tersayang...menu hari Ahad kami. Terima kasih sayang!


Resepi ni tanpa santan dan antara kelainannya serbuk kari tak ditumis dahulu...ianya dimasukkan kemudian. Ikut resepi kat belakang peket rempah, kata my hubby. Rasanya...boleh tahan sedap. Kalau tidak, takan licin seperiuk hehehe... Untuk my hubby, nanti boleh masakkan untuk kami resepi2 lain pulak ye....:)))



5 comments:

Deliah's Deli said...

mmg betul2 special ni. :)

mummyseri said...

Kak suzi, sedapnya kari ayam n beso n cantek sgt umah k.suzi tuh..bolehlah nnt g sana bile k.suzi dah duduk situ yek :)..
kite da senegeri ngan akak, tp kesempatan takde nk jumpe akak..i/allah ada tu nnt kan kak :)

zureen@mama said...

Sejak bulan puasa zureen dah lama tak masak kari ni...Terliur tgk kari kak suzi masak :)

Juwita Jamaludin said...

dah duduk jauh terus pandai masak ye suami akak.. hihihiihi kadang seronok sekali sekala makan air tangan suami

GreenJade said...

wow lomentiknye masak dgn penuh kasih-syg tu..mmg betul2 special ni sis..