Wednesday, February 24, 2010

Kucing.

Saya ni bukan yg jenis suka pelihara kucing, sebabnya saya ni jeni malas nak uruskan kucing tu...nak jaga makan, buang air dan lain2 lg. tapi anak- anak saya memang suka kucing...mana-mana binatang pun diaorg suka. Rasanya kebanyakkan kanak-kanak macam tu, kan? Sejakduduk sini, adalah beberapa ekor kucing yg selalu datang...anak-anak saya suka melayan...ada yang bertuan, ada yang tidak. Akhirnya sekarang, ada yang seekor tu memang rapat sangat dengan anak-anak saya. Selalau datang tak kira siang dan malam. Malam tadi, masa hubby nak keluar solat subuh kat masjid terkejut dia tengok kucing tu tengah syok tidur dalam rumah. My hubby pun sama dengan saya tak minat kucing. Ikan saya pun pernah kena kebas hehehe... Jom layan gambar anak-anak saya melayan kucing tu, gambar ni ambil masa awal-awal pindah dulu.

mula-mula tu diaorg macam takut je tapi bila kucing tu jinak je...terus seronok diaorg.


macam-macam mainan dicampaknya


Isa, tak kan duit pun nak bagi kucing main kot...


macam tak pernah jumpa kucing...sekarang kucing tu pun dah jarang balik rumah sendiri(jiran depan rumah)


10 comments:

zureen @ mama said...

Kebanyakkan budak2 suka dengan kucing ni..zureen pun suka juga cuma bab menguruskannya memang masalah sikit.

ain said...

akak pun mmg tak suka kucing, apatah lg nak bela kucing. byk kerenah rasanya nk bela kucing ni!!!

Mak Su said...

anak2 maksu pun mcm tu.... ala ala asik nak peluk kucing jer. tapi maksu tak berapa ngam ngan kucing, takut kat kucing ;)

kayteeze said...

kalau setakat main-main gitu tak apa kot.. tapi setau kak tie budak-budak kecil tak elok main dengan kucing, sebab bulunya.. takut ada yg hidap asthma, tentu susah nanti...

Sue @ Nenie said...

Salam...
Saya pon dulu² minat kucing..tapi sejak preggy dan ada anak, xsempat nak jaga mereka...Skrg mereka dah tak masuk rumah tapi saya still bagi makan...

Cantekkk nya bulu kucing tuuuu....

ima said...

samalah suzi anak2 kak ima pun suka kucing tapi,main jauh2 gitu je..takut nak sentuh...macam mak dia le...hehehe

Deliah's Deli said...

salam suzi, saya pun ada bela sekor.dia x reti mkn sendiri, kalau x suap naya kebuluq. satu hari 3 kali kena suap! :(

klik kat sini kalau nak tgk kucing tu - http://deliahsdeli.blogspot.com/2009/05/dont-mess-with-nature.html

Fiza Nordin said...

boleh geng le kite kak...saya pun bukan jenis yg suker dgn kucing.malas,takut,geli dsbnya.juga dengan binatang2 peliharaan lainnye. itu sbb saya takut klu ade tikus yg sesat dlm umah.kakaka!!!

budak2 mmg sukalah dgn binatang2 ni sume,kan... mula2 dulu memang anak2 saya nak bela jugak kucing tapi sy tak bagi.alhamdulillah dorang mau lak dengar kate.& alhamdulillah jugaklah suami saya pun tak bape heran sangat bab2 ni sume.

tapikan... kesian kat kakak saya... dia tak berape suke bela2 kucing2 ni tapi suami dia suka sangat.sampai 3/4 ekor kat rumah dia.tp bile kucing tu kencing berak tau plak geli.takmo p uruskan. dek kerana kakak saya tak sanggup nak menghidu bau busuk t**k,kakak saya jugaklah yg uruskan. walaupun kucing2 tu dah diajar kencing berak dalam bilik air, tapi tetap berbau jugak.

saya yag sesekali ke rumah dia pun, rase rimas & tak selesa...

kak ina kl said...

salam suzi..balik kat sini tak sempat kan nak update blog..kat sana ada ajer masa kan..

alhamdulliah mak kamu bertambah sembuh.makan puas-puas tau..apa yang tak dapat kat sana..

Diarihatiku1976 said...

akak pun mmg tak suka kucing, apatah lg nak bela kucing.